Det finns ett flertal bolag som säljer egna finansiella sparprodukter via rådgivning som de beskriver med termer som fristående, opartisk och snarlika begrepp, trots att de tjänar pengar på att sälja sparprodukter och därför sedan januari 2018 inte får kalla sig oberoende eller snarlika ord, skriver Lars Uppsäll, VD för Burenstam & Partners, på SvD Debatt.
Han anser att det nu är dags
för Finansinspektionen att granska alla företag i finansbranschen som kallar sig rådgivare, för att hjälpa konsumenterna att skilja mellan oberoende rådgivare och säljare av finansiella sparprodukter.
Läs mer: Svenska Dagbladet
SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk
För att läsa denna artikel krävs medlemskap
Bli medlem gratis