Ta reda på hur du säger upp förvaltning av premiepension

Jonas Lindmark 2013-11-06 | 13:46
Facebook Twitter LinkedIn

Nästan 25 procent av alla klagomål som Pensionsmyndighetens kundtjänst tagit emot hittills under 2013 är klagomål på förvaltningstjänster för premiepensionen. Antalet klagomål på PPM-förvaltare har ökat från 300 under samma period förra året till 440 i år, en ökning med 45 procent. De som ringer från förvaltningsföretag för att värva kunder påstår ibland att de ringer på uppdrag av Pensionsmyndigheten, som dock aldrig samarbetar med förvaltningsföretag.
"Tänk igenom om du tjänar på att betala extra för hjälp att placera din premiepension i fonder som du själv kan välja gratis. Ta reda på hur ditt avtal med förvaltningsföretaget förlängs och ta reda på hur du säger upp tjänster" säger Thomas Norling, chefsjurist på Pensionsmyndigheten.

Läs mer:

n.se/avtalpremiepension13.html"> Pensionsmyndigheten

NYCKELORD
PPM
Facebook Twitter LinkedIn

About Author

Jonas Lindmark

Jonas Lindmark  var från 2000 till 2013 analyschef och ansvarig utgivare på Morningstar i Sverige. Därefter webbredaktör och från 2020 informationschef. Tidigare var han under nio år ansvarig för fondbevakningen i tidningen Affärsvärlden.

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alla rättigheter förbehållna.

Användarvillkor        Privacy Policy        Cookie Settings        Upplysningar