Sparreklam under lupp

Jonas Lindmark 2008-06-17 | 13:11
Facebook Twitter LinkedIn
Konsumentverket planerar att utreda internt inriktningen på en hårdare granskning av hur banker och andra finansiella företag gör reklam för olika sparformer, skriver DN. Tidigast under våren 2009 beräknas de första kontakterna med branschen tas och i slutändan är Konsumentverkets mål att ge branschen "allmänna råd". Viktigt blir hur risker och avgifter presenteras i reklamen. [Juristerna i Karlst

ad har suttit på läktaren i massor av år, trots att regeringen utsett dem till domare. Nu ska de sitta i sammanträde i ett helt år och diskutera reglerna. -JL]

NYCKELORD
Facebook Twitter LinkedIn

About Author

Jonas Lindmark

Jonas Lindmark  var från 2000 till 2013 analyschef och ansvarig utgivare på Morningstar i Sverige. Därefter webbredaktör och från 2020 informationschef. Tidigare var han under nio år ansvarig för fondbevakningen i tidningen Affärsvärlden.

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alla rättigheter förbehållna.

Användarvillkor        Privacy Policy        Cookie Settings        Upplysningar