I början av förra veckan genomförde PPM sin årliga fördelning av rabatter och årsvinster, vilket stoppade alla fondbyten, men även därefter har PPM-byten gått trögt. En viktig förklaring är att PPM 19 maj införde en ny handelscykel som innebär att ett fondbyte tar en extra dag att genomföra, vilket ökar handläggningstiden från två till tre dagar. Det gör att bytet tidigast är klara på fjärde handelsdagen. Dessutom fick PPM problem på måndagen därför att Robur rapporterade felaktiga siffror, vilket tog extra tid att korrigera, skriver DI. Kristina Kamp på PPM framhåller dock att felaktig rapportering sker med jämna mellanrum, från alla fondbolag. Under måndagen hade PPM:s kundtjänst 1.200 påringningar, vilket är dubbelt så många som en normal måndag. Totalt har 5.697 fondbyten ännu ej gått
genom enligt en tabell på DI.se, varav de flesta lades i torsdags. PPM var heller inte bemannat fredag 19 maj på grund av tekniska uppgraderingar. [artikeln hade från början rubriken "Roburs fel att PPM-byten dröjer", men på begäran från PPM har DI ändrat rubriken. -JL]
SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk
För att läsa denna artikel krävs medlemskap
Bli medlem gratis