Robur effektivast i fondreklamen

Jonas Lindmark 2001-01-26 | 0:00
Facebook Twitter LinkedIn
Fondbolagen pumpade ut annonser i förra årets kamp om PPM-spararnas gunst skriver DI på fredagen. 810 miljoner kronor kostade kalaset. Men hård marknadsföring ger inte alltid bästa resultat. Robur, som lade ut minst, fick ut mest per investerad krona. Resultatet blev 20,5 procent av PPM-pengarna. Varje procentenhet i marknadsandelar kostade alltså Robur 1,3 miljoner kronor i annonseringskostnad.
NYCKELORD
Facebook Twitter LinkedIn

About Author

Jonas Lindmark

Jonas Lindmark  var från 2000 till 2013 analyschef och ansvarig utgivare på Morningstar i Sverige. Därefter webbredaktör och från 2020 informationschef. Tidigare var han under nio år ansvarig för fondbevakningen i tidningen Affärsvärlden.

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alla rättigheter förbehållna.

Användarvillkor        Privacy Policy        Cookie Settings        Upplysningar